167
obrazech spojit nizozemskou krajinomalbu s mytologickými výjevy, čímž si vysloužil obdiv řady bohatých mecenášů v čele s císařem Rudolfem II. (1552–1612) či se členy augsburské bankéřské rodiny Fuggerů. Z uměleckých děl ve vedlejším kazetovém pokoji vynikají zejména dvě nizozemská barokní plátna z období takzvaného „zlatého věku“, která do knížecích sbírek zakoupil už kníže Jan I. z Liechtensteinu (1760–1836). Působivá marína s válečnými a rybářskými loděmi vznikla v ateliéru slavného malíře Abrahama Storcka (1644–1708); naproti zavěšenou krajinu s mořským zálivem namaloval vyhledávaný malíř zátiší Jan van Huysum (1682–1749). V místnosti se také nachází část souboru kopií vedut rakouského malíře Ferdinanda Runka (1764–1834), zobrazujících nejvýznamnější sídla knížat z Liechtensteinu a přírodní památky na jejich panstvích. Druhá část kolekce, jejíž originály se nacházejí ve sbírkách knížat z Liechtensteinu, je zavěšena v nedalekém hostinském pokoji.
Massimo Stanzione, Svatá Kateřina Alexandrijská, třicátá léta 17. století, SH Šternberk